CV

Professional Summary

Als 25 jaar versta ik de kunst om de moeilijkste materies in boeiende taal, levendige lectuur of vernieuwende beeldcultuur te gieten. Zowel professoren, politici, bedrijfsleiders, kunstenaars, daklozen, de man in de straat én zijn kinderen; kortom iedereen die met bezieling in het leven staat, interviewde en citeerde ik  als kranten- en tv-journalist altijd met evenveel passie, zelfs met diepgang. Het was bij Het Belang van Limburg en bij TVL dat ik dé stiel leerde. En van daaruit ging ik voort.

Een verhaal is pas goed als het onder je huid kruipt en je veranderd achterlaat. Voorgoed.

Mijn creativiteit kon ik daarna volop kwijt in de Limburgse toeristische reclamewereld (eindredacteur van Toerisme Limburggids, Haspengouw, Maasland, Hasselt folders,…). Zo was ik de geheime ghostwriter en gediplomeerde hotelmanager, kok, wijnexpert  van de ‘Gault Millau Limburg Gids'  en creëerde ik nationale reclamecampagnes met krachtige slogans die een vaste waarde werden zoals de ‘Buzzy Pazz’ voor DE LIJN. Ik was ook de lettervroedvrouw en beelddenker van tal boeken waarvan er sommige (inter)nationale prijzen wonnen  (o.a. Jeroen Janssen) en ik krikte daarnaast ook als eindredacteur van magazines zoals Flair, HVBL Bijlage de pagina's steevast creatief op. 

Kortom: zowel voor de zakelijke, de journalistieke als de creatieve kant van een communicatieverhaal kan je bij mij terecht. Of als campagneleider van een team. Zoals leidde ik de politieke campagne (social media, filmpjes, drukwerk, baselines) van het 33-koppige team de burgemeester van Maasmechelen tijdens de recente gemeenteraadsverkiezingen.

Mijn team van freelancers en ik werden meer dan eens ingehuurd door het Limburgse zakenleven waar ik als een stevige communicatieversneller optrad voor groeiende bedrijven als Elaisa Wellness, Dôme Deco, Radson, Deusjevoo,  Alro Group,...

Ik ontleed de kern van een communicatieplan met chirurgische precisie en zoom gevoelsmatig in tot op de ziel. Dat vertrekpunt is essentieel. Ook de transitiebril die ik hierbij opzet is absoluut nodig in dit veranderend, boeiend tijdperk.  En mijn transitiebril? Die leen ik je met plezier uit. 

Skills

Content Strategy  Writing     Campaign Management    Branding 
Social Media 
  Events Content    Fundraising    Creative Initiatives

Work Experience

1996-2020

Zaakvoerder 'hetVERHAAL' 

Zakelijke communicatie voor het bedrijfsleven, het beleid én stakeholders

2016-2020

Creative director 'Samanunga Stories'  

 (Inter)nationale creatie van boeken, theaterscenario's, songteksten, gedichten, apps, storytellingroutes www.samanungastories.com

2019-2020

B&B manager 'Samanunga Inn'

Kom tot rust in mijn idyllisch vakantieappartement langs het water.

Education

1992-1996

PXL Hasselt

Bachelor Bedrijfscommunicatie: optie Pers & Voorlichting. 

2002-2017

Hotelschool Hasselt

Hotelmanager, Kok, Wijnkeldermeester.

 

Interests

Heb jij ook behoefte aan het lanceren van een gloednieuwe zakelijke campagne? Of het schrijven van het verhaal van jouw bedrijf, je gerechten- of wijnboek of jouw levensverhaal?

 

Wie weet heb je al honderden pagina's af, maar weet je niet hoe dit alles in interessante hoofdstukken te gieten? Contacteer me gerust.

Of boek eens een weekje (al dan niet met je partner of gezin) in mijn vakantieappartement 'Samanunga' onder mijn idyllisch huis, een voormalige herberg, langs het kanaal in het Maaslandse dorpje Vucht! Zo kunnen we samen brainstormen en later misschien doelgericht, op een intense een-op-een werkmethode, je boek of campagne in de juiste toon, vorm en sfeer gieten.

 

I Sometimes Send Newsletters

© 2020 - hetVERHAAL